äntligen fredag

Hejhej!
Det ska bli ändring på den väldigt dåliga uppdateringen, lovar! Som jag sa i det tidigare inlägget är skolan väääldigt jobbig, kom hit och förväntade mig att det skulle vara rätt lätt, men icke. Jag har läxor till vaje dag och prov i princip varje dag i veckan, den här veckan har jag till exempel haft kemiprov tisdag, engelskaprov onsdag, algebra 2-prov torsdag och U.S. Governmentprov fredag!
Egentligen spelar det ju ingen roll vilka betyg man får så länge man har ett genomsnitt på C, eftersom jag ändå inte kommer kunna använda betygen till något, men man vill ju fortfarande inte faila i något ämne, så.. Men på måndag ska jag prata med studievägledaren och se om jag kan byta några klasser:) men nog om skolan nu!

Igår var jag på "meet he mustangs" som är ett slags skolevent för Strayhorn där alla amerikanska fotbollsspelare och lite andra sporter presenteras och vilka som deltar. Det  var inte för skolan jag går i (jag går i Senatobia, vi har redan haft vårat "meet the warrriors") men Tori (min värdsyster) har en del kompisar där så vi var och träffade dom, jag träffade också en del av alla de utbytesstudenterna som bor i närheten. Det är faktiskt en hel del utbytesstudenter här, i min skola är det jag, en dansk tjej och en koreansk tjej, i Strayhorn är det en slovakisk kille, en svensk tjej (!), en annan koreansk tjej och en tysk tjej. Sen är det en tysk kille, en till tysk tjej och en till dansk tjej som går i andra skolor. Så det är en hel del!

Ikväll, eller om några timmar, ska jag och Tori iväg på den första amerikanska fotbollsmatchen för våran skola, det ska bli riktigt spännande eftersom jag aldrig har sett en match förut! Idag har alla "klätt ut sig" i warrior-wear (våran skolsymbol är warroir) och nästan alla har haft ansiktsmålningar, utstyrslar, hattar och allt möjligt. Sen hade vi bara en halv sista lektion eftersom vi skulle ha "pep rally" vilket är när alla i skolan samlas i gympasalen och cheerleadarna gör en massa ramsor och det är tävlingar och bandet spelar, det var riktigt roligt!

Annars rullar allt på som vanligt, äter en himla massa typ konstant och känner hur kilona stiger haha, men snart börjar fotbollen och jag och Tori går ut och springer med jämna mellanrum så det ska nog lösa sig:) (hoppas det i alla fall..)

Men nu ska jag gå, måste byta om, äta (förvånad?) och fixa mig.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ryktet säger att det har gått JÄTTEBRA på proven, vi är så stolta. Vi vill se att foto av dig i Warrior outfit!!!

Kram Mamma & Pappa

2009-08-22 @ 11:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0