thanksgiving!

Hejhej!
Sååå.. nu var det en vecka och tre dagar sedan jag skrev sist, men jag har njutit till fullo av denna veckas lov! Det känns som det var igår som vi fick lov, men tekniskt sett har jag haft lov i nio dagar nu, jämfört med dom flesta andra som bara hade lov från onsdagen (eller var det torsdagen?) så har jag haft det hela veckan, och det var varit UNDERBART!
Lovet började med en fotbollsmatch på måndag eftermiddag, och den slutade 2-2, efter det stannade de flesta av tjejerna kvar och tittade på killarnas match (varje gång vi har match så har dom match efter oss) vi var väl kanske runt 15 personer så det var riktigt trevligt!
Jag var rätt sjuk måndagen, så tisdag och onsdag förmiddag gjorde jag i princip ingenting, latade mig som aldrig förr! Men efter några dagars vila kände jag mig på topp igen och jag tror att det var onsdag eller torsdag som jag begav mig UT OCH SPRANG! Ja, believe it or not, jag är chockad själv haha.
På Torsdagen var det då den berömda högtiden Thanksgiving, som jag ärligt talat inte tyckte var någon större grej. Åt ingen frukost eftersom jag skulle äta en "lupper" (lunch/supper haha) och vid tre-tiden började kalaset. Det var riktigt smarrigt men jag mådde så sjukt illa efter! Min värdfamilj hade förberett en massa olika saker och jag tog pyttelite av varje, men kunde knappt äta allt i alla fall. Gott var det i alla fall!
Sedan vet jag faktiskt inte vad jag har gjort mer under lovet, Bella sov här i torsdags, vi sov hos Haley i fredags och igår sov vi hos AB efter att ha varit och bowlat och ätit på steak&shake (första gången jag var där, var riktigt gott!). Idag var vi på "early church" och sedan åkte vi hem till AB och åt chicken quesidillas som hennes mamma gjorde, mums. Efter det åkte jag hem och pratade med min familj lite och sen somnade jag, känner att jag håller på att bli sjuk igen, tror att det är för att jag inte har fått speciellt mycket sömn de senaste dagarna..

Förresten, var och shoppade i lördags kom jag precis på nu, USA har ju den kända "Black Friday" efter Thanksgiving där de flesta affärerna har 50- 70% rea, men eftersom min värdpappa berättade att det var en kille som blev ihjältrampad på förra årets "black friday" så kände jag att jag hellre väntade en dag och inte bli ihjältrampad.. Blev i alla fall nöjd med mina köp och fick lite julklappar köpta också :)

Men nu ropar mig värdmamma på mig att middagen är klar så ska springa och äta, lägger upp bilder en annan dag!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppa inte över frukosten eller någon annan måltid! Puss

2009-11-30 @ 09:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0