en månad och en dag!

Hejhej!
Idag är det onsdag, sitter just nu och försöker plugga lite men det går inte speciellt bra haha. Livet rullar på som vanligt, dagarna känns långa men dom är riktigt roliga i alla fall!

I fredags var vi hemma hos en kille som Tori gillar, DJ, med lite andra människor. Var inte det roligaste jag har gjort med det var trevligt i alla fall, sedan åkte vi till en annan av hennes kompisar där det var lite roligare. En sak som inte är lika roligt att jag den kvällen när vi var hos den andra killen så lyckades jag stå i ett myrbo eller liknande (?). Märkte det inte då utan dagen efter när det började klia något så fruktansvärt på mina fötter! Tittade på dom och såg att dom var fulla med så myggbetts-liknande bett. Trodde i början att det var vanliga myggbett, men när min värdmamma kom och tittade på dom konstaterade hon att det var myrbett. Räknade dom dessutom, på en fot har jag 24 bett, PÅ EN FOT! Det var nu fyra, snart fem, dagar sen och numera är mina fötter täckta med små sår eftersom jag har kliat upp nästan alla bett, men det är fortfarande en himla massa bett kvar. Kunde inte sova på de första två nätterna eftersom det kliade så mycket, men sen köpte min värdmamma en "bugspray" som fungerar like heaven! Haha, ni som känner mig är säkert inte förvånade över detta, jag har en tendens att alltid få sjukt mycket myggbett, och förstår verkligen inte hur jag inte kunde känna att jag hade myror över hela fötterna, usch!

Jaja, läste även i emmas blogg om att hon hade sett ett slagsmål, och jag håller med henne till fullo, "welcome to america"! Har varit här i en månad och en dag nu, och har sett tre riktiga slagsmål och en himla massa drama! Tjejerna här gillar drama, minst sagt. De hittar på saker för att starta fighter, och hotar med att börja slåss eller skickar sina pojkvänner, det är nästan komiskt!

Ska nog återgå till mitt pluggande, har 167 definitioner att lära mig till imorgon (och ja, jag har räknat haha) och det känns som att det är dags att börja nu.. Det är i web page design och geography som jag har prov, har även ett prov i U.S. Government men det är ett open book-test. Återgår kanske innan helgen men annars uppdaterar jag säkert i helgen:)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Geografi???? inte geometri måntro??

2009-09-03 @ 08:49:06
Postat av: Fredrika

haha, menar geometry! vet inte hur jag lyckas med att alltid blanda ihop dom..

2009-09-04 @ 00:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0